Otrzymanie zaproszenia na spotkanie z komisją rekrutacyjną to dopiero początek naszej drogi do stanowiska pracy w dziale obsługi klienta. Samo dostarczenie dokumentów aplikacyjnych i udanie się na rozmowę nie wystarczy, aby zdobyć uznanie w oczach pracodawcy i zostać zakwalifikowanym na kolejny etap rekrutacji, pracownik działu obsługi klienta Włocławek. Aby jak najbardziej zwiększyć swoje szanse w procesie rekrutacyjnym należy zastosować się do kilku podstawowych zasad, które można nazwać swoistym dekalogiem dobrej rozmowy kwalifikacyjnej.
- Na spotkanie zawsze przychodź punktualnie, ponieważ nawet kilka minut spóźnienia można świadczyć o twoim lekceważeniu obowiązków i braku umiejętności prawidłowej organizacji czasu.
- Jeśli już zdarzy ci się spóźnić, ważne jest wcześniejsze uprzedzenie o możliwości spóźnienia i poinformowanie o przyczynach problemu z dotarciem na czas.
- Podczas rozmowy kwalifikacyjnej bezwzględnie należy wyłączyć telefon lub wyciszyć dźwięk.
- Przychodząc do recepcji nie zapomnij się przedstawić pełnym imieniem i nazwiskiem oraz poinformować o zaplanowanej rozmowie.
- Idąc na spotkanie pamiętaj, że to rekruter, jako osoba znajdująca się na wyższym szczeblu hierarchii zawodowej od ciebie, wita się z tobą jako pierwsza.
- Jeśli nie zostało ci wskazane miejsce – zapytaj gdzie masz usiąść.
- Siedź wyprostowany i w miarę możliwości odprężony.
- Przed rozmową staraj się jak najbardziej opanować nerwy i drżenie rąk. Rozmowa kwalifikacyjna to nie koniec świata lub sprawa życia i śmierci.
- Koncentruj się na tym, co mówisz. Unikaj wodolejstwa.
- Na koniec rozmowy zapytaj o dalszy przebieg procesu rekrutacyjnego.
Dodaj komentarz