Pracownik obsługi klienta to praca, która może mieć wiele odmian. Bardzo popularnym jest jednak wykonywanie jej w ramach call center. Często zatrudniani się w niej studenci lub inne osoby, które aktualnie nie mogą pozwolić sobie na znalezienie innej pracy. Call center nie jest zbyt lubiane przez dzwoniących na infolinię klientów, a jeszcze mniej akceptowane są nieoczekiwane telefony od telemarketerów. Czy w takim razie warto brać w ogóle pod uwagę pracę jako pracownik obsługi klienta w takim miejscu?
Pracownik obsługi klienta na słuchawce musi doskonale radzić sobie z komunikacją w trudnych warunkach. Nie będzie to raczej dobra praca dla introwertyka. Wymusza bowiem rozmowy z najczęściej zniecierpliwionymi klientami w sali zapełnionej innymi kolegami, przekrzykującymi się nawzajem. Może być więc bardzo frustrująca i demotywująca. Jest to też praca męcząca pod względem nieregularności godzin pracy. Zdarza się bowiem tak, że pracujemy do momentu uzyskania pewnych efektów i to w oparciu o nie jesteśmy rozliczani. Tym samym możemy mieć problem z określeniem, czy danego dnia będziemy pracować do trzynastej, czy do siedemnastej.
Praca jako pracownik obsługi klienta potrafi być naprawdę frustrująca, dlatego sprawdzą się w niej wyłącznie osoby naprawdę odporne na stres i krytykę. Zdarza się również, że jest mało etyczna. Głównie w sytuacjach, w których polega na aktywnej sprzedaży osobom, których dane zostały pozyskane wbrew ich świadomej zgodzie.
Dodaj komentarz