Biorąc pod uwagę statystyki, ukazujące wpływ wykonywanego zawodu na spadek efektywności oraz frustrację, dostrzec można, iż osoby pracujące z klientem najczęściej zmagają się z problemem wypalenia zawodowego.
Jedną z najbardziej narażonych grup zawodów na owo wypalenie zawodowe są pracownicy działów obsługi klienta. Nie bez przyczyny, średnia wieku zatrudnianych na tym stanowisku osób, wynosi około 25 lat. Do najczęściej podkreślanych przyczyn wypalenia zawodowego pracownicy obsługi klienta zaliczają:
- Niektóre firmy nie oferują swoim pracownikom rozwoju zawodowego oraz awansu,
- Brak motywacji pieniężnej,
- Rutyna związana z powtarzalnością wykonywanych zadań,
- Rozmowy z trudnymi klientami.
Choć nie ma jednej, konkretnej recepty na wypalenie zawodowe, to wiele firm zatrudniających pracowników obsługi klienta, troszczy się o ich samopoczucie oraz komfort psychiczny. Z uwagi na fakt, iż pracownicy obsługi klienta są najbardziej narażeni na zniechęcenie, firmy motywują ich poprzez:
- Liczne szkolenia, konferencje oraz kursy
- Wyjazdy integracyjne organizowane dwa razy w roku
- Dodatkową premię uzależnioną od wyników
- Pozapłacowe bonusy takie jak: dofinansowanie nauki języków, zajęć sportowych i innych aktywności
- Budowanie zespołu, w którym najważniejsze jest przyjazne nastawienie
- Kultura organizacyjna firmy oparta na przyjaźni oraz otwartości
Dodaj komentarz